Jak napisać studium przypadku biznesowego zachęcające do zakupu

Jak napisać studium przypadku biznesowego, które przekonuje i zachęca do zakupu

Będzie kawał postu z tego tematu, dlatego bez rozwlekania. Chodzi nie tylko o umieszczenie kilku statystyk na kartce papieru. To także wyjaśnienie, jak produkt czy usługa działa dla jednego z klientów, rozwiązując jego problemy. Partnerzy i potencjalni klienci muszą otrzymać pełen obraz sposobów rozwiązań. To bardzo skuteczna taktyka marketingu treści w przypadku firm typu B2B. Każdy krok to informacja, jak napisać studium przypadku biznesowego (case study), w którym pokazane zalety produktu /usługi są wysokiego lotu.
Mocne case study ma przekonywać, informować i ?jeszcze być inspiracją dla potencjalnych klientów. To wszystko nie jest łatwe w praktyce, ale do zrobienia. Dowiesz się co należy uwzględnić, w jaki sposób można wykorzystać statystyki, które z nich najlepiej się sprawdzają.
Co składa się na takie bardzo szczegółowe świadectwo, w którym muszą być same bardzo wysokie oceny?. Przekonajmy się.

Z czego składa się dobre studium przypadku biznesowego

Studium przypadku jest metodą aktywnego uczenia się, przez kalkulację rzeczywistych sytuacji i procesów. Bez rzeczywistych wydarzeń, nie możemy mówić o metodzie case study. Sam musisz dotrzeć do potrzebnych informacji. Dobrze napisany opis przypadku, powinien zawierać oprócz opisu przypadku, także instrukcje wykonania (dla szkoleń). Główny szkielet oparty jest na:

  • opis środowiska w którym działa klient
  • opis sytuacji problemowej
  • przebieg dotychczasowych działań
  • dane potrzebne do analizy

Poziom szczegółowości danych będzie zależał od tematyki.

Co uwzględnić, aby napisać studium przypadku biznesowego

Zanim zaczniesz opracowywać swoje case study, określisz kroki, które pomogą Ci się zorganizować, skupić nad istotnymi sprawami, uniknąć błędów przy pisaniu. W swoim szkicu musisz wymienić wszystkie kluczowe punkty i aspekty, które zamierzasz dodać do swojego studium przypadku. Taki zarys prowadzi Cię za rękę.

Identyfikacja klienta
Kim jest Twój klient? W jakiej branży działa, czym się zajmuje? Na czym polegał problem, który klient chciał rozwiązać? Wyjaśnij, dlaczego istnieją problemy i jak wpływają na klienta. Następnie omów, w jaki sposób dowiedziałeś się, kto lub co jest odpowiedzialne za te problemy.

Potencjalne potrzeby klienta
Twój klient miał problem. Co chciał poprawić lub zmienić? Jakich problemów chciał uniknąć? Jakie były oczekiwania klienta?Jak udało ci się rozwiązać ten problem? Szczegółowy opis rzeczywistego przypadku. Ta część pozwoli później wyciągnąć wnioski, co do przyczyn i rezultatów przebiegu przypadku.

Zastosowane rozwiązania
Co dokładnie Ty czy Twoja firma zrobiła dla klienta? Jaki produkt klient kupił? Jakie działania zostały podjęte? Omów proponowane rozwiązanie. Analiza pojedynczego przypadku, badania, wywiady z zainteresowanymi, wykorzystanie Twojej wiedzy i doświadczenia, Pokaż korzyści dotyczące wybranego rozwiązania wraz z wdrażaniem i przystosowaniem. Jak przebiegał proces realizacji podjętej decyzji, za pomocą jakich środków został urzeczywistniony?

Wynik
Co się zmieniło, a co pozostało bez mian? Jak wpływ będą mieć zmiany najbliższej przyszłości? Co klient osiągnął? Czy to rozwiązało problem Twojego klienta? Pokaż wyniki tego, w jaki sposób pomogłeś firmie, w szczególności, jeśli zaistniała korzyść pieniężna – inne firmy chcą wiedzieć, czy zarobią pieniądze po przeczytaniu Twojego case study!

Gdy masz już zarys, jesteś przygotowany, aby napisać studium przypadku biznesowego. Powinno być w profesjonalnym tonie, korzystać z nagłówków, wypunktowań i krótkich akapitów. Większość osób, które będzie czytać Twoje case study, nie dysponuje czasem, więc muszą mieć możliwość szybkiego czytania i szybkiego wyciągania ważnych punktów (nie więcej niż 1-2 A4).

Znaczenie statystyk w case study

Kluczowymi informacjami, które należy uwzględnić w swoim studium przypadku, są dane (gdy jest to możliwe). Gdy dane pokazują statystyki zwiększającej się sprzedaży, biznesowe studium przypadku jest szczególnie przydatne i obrazowe dla innych firm.
W końcu dobry właściciel firmy nie zapyta, ile kosztuje wdrożenie rozwiązania, ale ile może uzyskać zwrotu z inwestycji (ROI) . Niezależnie od tego, czy chodzi o pieniądze zaoszczędzone dzięki nowemu podejściu, czy o więcej zarobionych pieniędzy w przyszłości statystyki odgrywają przekonywującą rolę.

Przykłady:

    1. „Wdrażając ten nowy proces, zaoszczędziliśmy firmie 43 godziny pracy w tygodniu, co równa się 46 tys. złotych rocznie, a wdrożenie ich kosztowało tylko 4,5 tys. złotych”
    2. „Przystosowanie witryny klienta przyjazną dla urządzeń mobilnych, spowodowało wzrost odwiedzających o 30% i wzrost w sprzedaży internetowej miesięcznie o 5000 złotych więcej „

Jak widzisz, cokolwiek to jest, musisz udowodnić, że poprzez wdrożenie tego produktu lub usługi, mogą spodziewać się pozytywnych wyników.

Ze względu na potrzebę tworzenia statystyk może się okazać, że nie będziesz w stanie napisać studium przypadku biznesowego w formie finalnej. Przez okres kilku miesięcy, po zakończeniu projektu, potrzebujesz czasu na zgromadzenie danych, aby uzyskać wymagane wyniki. Dlaczego?

No cóż…, jeśli zbudowałeś nową stronę dla klienta, po uruchomieniu witryny musiałbyś przez kilka miesięcy obserwować, ilu nowych gości odwiedza Twojego klienta. Potem dopiero, możesz wykazać te statystyki w swoim case study. Stąd „poczekalnia”.

W jakim formacie końcowym napisać studium przypadku biznesowego

Po przygotowaniu analizy przypadku, następnym krokiem jest ustalenie, w jakim formacie chcesz go pokazać. Warto przyjrzeć się innym w swojej branży i zapoznać się z ich case study. Napisać to jedno, ale podać je tak na tacy, aby było jadalne w każdej odsłonie, wymaga podejścia. Jeżeli, ta wizualna strona Twojej koncepcji jest słabsza, zainspiruj się innymi.

PDF – jest to prawdopodobnie najpopularniejsza opcja pokazania studium przypadku, ponieważ można ją wydrukować, przesłać i udostępnić osobiście lub cyfrowo. Twój plik powinien zawierać sporo grafik, wykresów i nagłówków, aby rozbić tekst i ułatwić czytanie.

STRONA INTERNETOWA – dobrze jest mieć stronę poświęconą każdemu studium przypadku. Nie tylko zapewnia to witrynie dodatkową zawartość, ale także pomaga w optymalizacji SEO. Także, będziesz mógł wysłać link do studium przypadku. Strona działa jak strona docelowa, do której można kierować osoby zainteresowane.

TEKST – na stronie internetowej nie musi być pełnym opisem studium przypadku. Może to być tylko wprowadzenie, a następnie link do pobrania pełnego pdf-u. W przypadku długich studiów przypadku, pomoże spis treści i klikalne w nim linki.Musi być w nim grafika i niezbędne elementy projektu, aby skutecznie i profesjonalnie przedstawić projekt i rezultaty.

WIDEO ? duży procent specjalistów od marketingu, uważa wideo jako formę treści o najlepszym ROI. Wideo może zawierać różnorodne elementy: tekst, grafikę, gadające głowy czy animacje. Pokazanie wywiadu z klientem, który jest uwzględniony w studium przypadku, da ci dużą przewagę. Odbiorcy usłyszą o dobrym produkcie czy usłudze prosto z ust klienta. Pod wideo, warto umieścić adres strony internetowej lub pdf.

PREZENTACJA ? Slajdy są przydatne, jeśli planujesz wstępne, krótkie spotkanie z nowym klientem. Zwrócisz szczególną uwagę na to jak dobry jest Twój produkt / usługa, pokazując zadowolonych klientów i sposób, jaki im pomógł. Wystarczy zrobić jedno lub dwa slajdy z punktami dotyczącymi problemu, rozwiązania i wyniku (np. Ile pieniędzy zaoszczędził Twój klient).

Dlaczego powinieneś napisać studium przypadku biznesowego

Czołowi przedstawiciele marketingu, wolą pokazać, a nie mówić. Pokazanie zalet swojego produktu / usługi w realnym życiu, zamiast zwykłego wymieniania korzyści na stronie, skuteczniej przemawia obrazem i przekonuje przyszłych klientów.
To prawda, nie jest łatwo napisać takie studium przypadku, które pokaże korzyści na jakie może liczyć potencjalny klient. Ale?zdecydowanie warto poświęcić swój czas, na przekazanie informacji i przekonanie innych do podjęcia zmian.
Ze względu na wymagany poziom szczegółowości, case study zajmuje trochę czasu, ale jest niezwykle pomocne w przekonaniu potencjalnych klientów, że warto wydać te pieniądze.

Pomogłem? Treść przedstawia dla Ciebie wartość? Proszę, wrzuć komentarz, daj lajka, zrób coś….musi być ten sens.

czytajwsieci.pl/a>

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

czternaście + szesnaście =