Co publikować na fanpage swoim fanom?

Co publikować na fanpage dla swoich zwolenników?

Ci, którzy są zaangażowani w marketing online wiedzą, treść jest królem, a to prawda nawet na Facebooku. Co wydawać na fanpage, aby nie popełnić błędu?. Przecież, wkładając wiele wysiłku w projektowanie swojej strony fanowskiej, nie można całkowicie pominąć treści, licząc na to, że efekty wizualne będą wystarczające do przyciągnięcia obserwujących.

co publikować na fanpage
co publikować na fanpage -sprzedajesz garnki, umieszczaj przepisy

Dobrze wyglądającą strona fanowska, nie wystarczy i jeżeli wiesz jak założyć fanpage, to już krok do sukcesu. Prawdą jest, że wielu odwiedzających, lubi oglądać piękną grafikę i mogą być nią zachwyceni, ale musisz mieć coś do powiedzenia, aby pozostali. Prezentacja strony z fanami na Facebooku jest tylko lukrem, który sprawi, że Twoja strona będzie dla nich atrakcyjna. To, co ostatecznie sprawi, że pozostaną, to udzielanie im odpowiedzi, których szukają, a także kilku ciekawostek, którymi się interesują.

Jeśli nie aktualizujesz swojej strony fanów, obserwatorzy, których skrupulatnie zebrałeś, mogą i często zrezygnują z subskrypcji strony, co oznacza zmarnowany wysiłek i możliwość rozpoczęcia od zera.
Oczywiście na stronie wypada podać treści dotyczące Twojej firmy i produktów. W końcu powód, dla którego jesteś na Facebooku, to potencjalna sprzedaż, prawda? Biorąc pod uwagę wszystkie rodzaje treści, jakie publikujesz na stronie fanów, nie powinny one skupiać się tylko na informacji o tym, co masz do zaoferowania w sprzedaży.

Nie tylko będziesz ryzykować wyczerpaniem wiedzy o produktach, ale możesz także zanudzić swoich odbiorców. Mogą być zainteresowani Twoim produktem, ale prawdopodobnie nie tak bardzo, że chcą być bombardowani tym na co dzień. Oprócz tego, że publikujesz tylko o swojej marce, rozważ umieszczanie innych tematów.

Co redagować na fanpage, na co warto zwrócić uwagę podczas publikowania treści

Użyj zwiastunów
Nie kopiuj i nie wklejaj treści, które umieściłeś na swojej głównej stronie Facebooka. Nie tylko jest to zbędne, ale może również oznaczać potencjalną utratę ruchu na własnej stronie. Zamiast tego możesz opublikować zwiastun, który zwróci uwagę Twoich obserwujących, a następnie umieścić link do strony w witrynie. Ona powinna zawierać szczegółowe informacje na ten temat. Spraw, aby zwiastun był chwytliwy. Jeśli to możliwe, dołącz przyciągającą uwagę, zdjęcie, które zwiększy prawdopodobieństwo, że obserwatorzy klikną Twój opublikowany link.

Warto również użyć skróconej wersji rzeczywistego adresu URL. To pomoże uniknąć długiego adresu, a także pozwoli ukryć rzeczywisty post, dodając tym samym więcej tajemnic. Z pewnością jest to generowanie jeszcze większego zainteresowania tym, co masz do powiedzenia. Istnieją strony internetowe, które umożliwiają skracanie adresów URL za darmo, więc wykonanie tego nie powinno stanowić problemu.

Publikowanie treści kreatywnych.
Treści na Facebooku to nie to samo, co pisanie zwariowanych artykułów. W rzeczywistości schodzenie na nudną treść, może w rzeczywistości oznaczać utratę klientów zamiast ich przyciąganie. Co publikować na fanpage, to właściwie Twoja inwencja, ale na pewno treści muszą być pisane w sposób, który spodoba się Twoim odbiorcom. Nie bój się używać swobodnego tonu, nawiążesz bliższe relacje z odbiorcami. Możesz nawet używać humoru, nie tylko dlatego, że zabawne rzeczy łatwo przyciągają wzrok ludzi, ale także dlatego, że mogą sprawić, że będziesz bardziej otwarty i sympatyczny.

Opublikuj wezwanie do działania
Nie publikuj po prostu informacji nijakich. Poproś swoich obserwatorów, aby podjęli działania, nawet jeśli działanie jest tak proste, jak zaproszenie do „polubienia” wpisu, który właśnie wysłałeś.

Opublikuj zdjęcia, filmy i pliki dźwiękowe
To świetny sposób na zwiększenie zainteresowania tym, co masz do powiedzenia. Dodawanie plików multimedialnych, takich jak zdjęcia, klipy wideo i klipy audio, które będą pasować do tekstu mają swoja siłę przyciągania. Dzięki temu Twoi odbiorcy będą jeszcze bardziej zaintrygowani tym, co mówi tekst. Idealną opcją jest też sklep i publikacja świetnie opisanych produktów. Wśród wielu, wielu ofert z pewnością znajdą się klienci, których zainteresuje twoja oferta. 

Nie każdy o tym pamięta

Napisz o innych istotnych informacjach
Pisz o sprawach związanych z Twoją niszą, a nie tylko o tym, czym jest Twoja firma i Twoje produkty. Nie bój się poszerzać i publikować wiadomości oraz informacji o rzeczach związanych z tematem. Jeśli sprzedajesz gitary, możesz publikować wiadomości o muzykach i artystach, możesz poprosić ich o wskazanie 5 najlepszych muzyków. Jeśli sprzedajesz garnki, publikuj przepisy. Publikując odpowiednie treści, będziesz mógł zachować uwagę swoich obserwatorów i zainteresować ich tym, co masz do przekazania.

Przedstaw ekskluzywne oferty
Jednym z powodów, dla których wiele osób chce obserwować strony fanów na Facebooku, jest fakt, że wiedzą, że coś znajdą dla siebie. W zamian za to, że podążają za Twoją stroną fanowską, możesz publikować oferty, które będą dla nich dostępne wyłącznie w tym miejscu, np. obniżki cen niektórych produktów, gratisy i inne tego typu gadżety.

Możesz nawet zaoferować nagrody swoim wiernym fanom. Oferują one wiele korzyści, w tym tworzenie wizerunku hojności dla bazy odbiorców (ufają jeszcze bardziej Twojej marce).  To także droga, do zwiększenia szans na podzielenie się Twoimi ofertami z ludźmi w ich sieci. Przełoży się to na większą liczbę sprzedaży, ponieważ rabaty powodują, że produkty są bardziej przystępne dla kupujących.

Ważną rzeczą na stronach fanowskich jest to, że musisz stale publikować aktualizacje. Angażując się we wszystkie inne działania marketingowe, nie ignoruj strony fanowskiej. W przeciwnym razie może się okazać, że Twoja strona to już tylko widmo.
Spróbuj publikować 2-3 razy w tygodniu. Brak świeżych wpisów może być Twoim największym błędem i doprowadzić do utraty zainteresowania stroną ze strony fanów. Twoje wysiłki zostaną zmarnowane.

Skorzystaj z gotowych pomysłów

Poszukujesz inspiracji i rozwiązań, które zadziałają oto kilka z nich:

  • cytaty – od dawna nas inspirują, szczególnie sławnych ludzi. Poszukaj w swojej branży ludzi i podeprzyj się jego autorytetem
  • bieżące wydarzenia w świecie czy kraju – bądź kreatywny, możesz nawiązać do swoich ofert,  do własnej pracy czy rozrywki
  • podeprzyj się treścią z innych kanałów – możesz wyrażać swoją opinię lub polecać, zamieścić zdjęcia, link do publikacji i poprosić o wyrażenie zdania
  • feedback– poproś swoich fanów o informację zwrotną, która będzie oceną wykonanej przez ciebie pracy. Masz pomysł na nazwę firmy, książki, postu, itp., poproś o pomoc w podjęciu decyzji

Może już kilka tych rozwiązań nasunie ci pomysły do kreatywnego działania, jestem pewien, że tak.

Zadawaj pytania
Zadawaj pytania, które wzbudzą zainteresowanie, zaangażują  obserwujących i podpowiedzą, co publikować na fanpage w przyszłości. Piękno na Facebooku polega na tym, że pozwala on użytkownikom na interakcję ze sobą, więc skorzystaj z tego! Zadawaj pytania, które mają na celu wygenerowanie osobistych odpowiedzi.

Wniosek

Nie popełniaj błędów publikując informacje o wszystkim, co pojawia się w Twojej głowie, tylko po to, aby dostarczyć treści do Twojej witryny. Nie publikuj bezsensownego bełkotu, bo inaczej wyłączysz wielu obserwatorów. Upewnij się, że wydawane treści mają charakter informacyjny, stymulujący i sprawią, że Twoi obserwatorzy poproszą o więcej. Nie zapomnij także odpowiadać na wiadomości wysłane przez zwolenników. Musisz wpadać na fanpage i zostawiać wiadomości, aby dać znać, że wciąż jesteś w pobliżu. W ten sposób będziesz mógł podkreślić swoją obecność, będziesz wiedział co umieszczać na fanpage i nie utracisz kontaktu z obserwującymi. Pomyśl o wszystkich tych wysiłkach podczas budowania wirtualnej społeczności, aby społeczność była zadowolona i interaktywna.

czytajwsieci.pl– publikować na fanpage, to nie to samo, co pisanie artykułów

Loading

Dodaj komentarz