Strategia wyboru niszy rynkowej w prostych krokach

Taktyka wyboru niszy rynkowej da Ci przewagę

Najprościej mówiąc, strategia wyboru niszy rynkowej polega na odnalezieniu niszy i jej wypełnieniu. Nie ma doskonałej receptury, aby wybrać korzystną niszę. Nawet profesjonalni blogerzy muszą przyznać, że czasami wybierając niszę, nie otrzymują wystarczającej ilości ruch, aby zarobki były wystarczająco opłacalne. Więc nie martw się, jeśli pierwszy nie przejdzie pomyślnie próby. Po prostu spróbuj jeszcze raz. Wytrwałość jest kluczem do sukcesu.

strategia wyboru niszy rynkowej
strategia wyboru niszy rynkowej

Sam wybór niszy, sprowadza się do znalezienia wąskiej grupy nabywców, szukających ściśle określonych korzyści. To także produkt lub usługa, która może spełnić potrzeby wąskiej grupy odbiorców. Jeżeli Twoja koncepcja jest trafiona i dokonany przez Ciebie wybór spełnia potrzeby konsumenckie, nawet wąskiej grupy docelowej, osiągasz w marketingu wysoką pozycję dochodową.

Własna metoda wyboru niszy rynkowej

Oto 7 prostych kroków do wyboru niszy, która jest odpowiednia dla Ciebie:

Zweryfikuj listę swoich pasji
Zapisz wszystko, czym się pasjonujesz. Pasja jest jednym z najlepiej dopasowanych kluczy, kierującym na Twój blog, osoby zainteresowane tematem. Jest to najważniejszy krok w wyborze niszy.

Lista Twoich pasji może wyglądać tak:

1. Koszykówka
2. Gry wideo
3. Mecze tenisowe
4. Internet Marketing
5. Bycie dobrym rodzicem
6. Modelarstwo
7. Gotowanie
8…

Sporządź listę rzeczy, które lubisz i robisz to dobrze
Zapisz wszystko, co robisz dobrze. Dobrze byłoby zapytać najbliższych, co sądzą na ten temat. Mogą wymienić rzeczy, które pominąłeś lub nie pomyślałeś o nich.

Lista rzeczy, które lubisz i robisz to dobrze, może wyglądać tak:

1. Koszykówka
2. Gry video
3. Gotowanie
4. Nauczanie
5. Dbanie o zdrowie
6. Dobry rodzic
7. Modelarstwo
8….

Porównaj te dwie listy
Spójrz na listy, które powstały. Zapisz wspólne punkty na kolejnej liście. To dobry punkt wyjścia, do prowadzenia blogu o charakterze eksperta, ale nie musisz nim być. Jeśli naprawdę pasjonuje Cię coś, ale uważasz, że nie jesteś w tym wystarczająco dobry, po prostu postaraj się poprawić w tej dziedzinie. Twoja idea wyboru niszy rynkowej ma już swój pierwszy wymiar.

Z połączenia obu list wyszło następująco:

1. Koszykówka
2. Gry video
3. Dobry rodzic
4. Gotowanie
5. Modelarstwo

Wybierz swoje ulubione punkty (3-5)
Z trzeciej powstałej listy wybierz, które z nich najbardziej Cię interesują. Nie ma znaczenia, czy inne osoby o tym piszą i czy to tematy mocno konkurencyjne. To potencjalne nisze, które mogą stanowić o sukcesie Twojego bloga.

W naszym przykładzie lista zawiera:

1. Koszykówka
2. Dobry rodzic
3. Modelarstwo

Na etapie początkowym strategia wyboru niszy rynkowej, jest prawie ukończona. Masz przynajmniej jedną mocną niszę, o której można zacząć pisać. Jeśli jednak chcesz zarabiać pieniądze z Twojego bloga, musisz pójść dalej.

Słowa kluczowe i narzędzia wyboru niszy rynkowej

Tak, to słowa kluczowe ustalają potencjalny ruch dla niszy. One decydują, jak wysoko wdrapiesz się na drabinę wyszukiwarki Google. Dobór właściwych słów kluczowych to etap działań związanych z pozycjonowaniem i optymalizowaniem strony bloga. Brak zwiększenia wartościowego ruchu na stronie, czy brak konwersji często jest wynikiem niewłaściwie dobranych słów kluczowych. Dlatego nie spiesz się i zastanów nad ich wyborem. Istnieje wiele narzędzi, płatnych i darmowych, aby w miarę precyzyjnie dobrać słowa kluczowe określające Twoja niszę. Z  darmowych narzędzi  skorzystasz m.in. na tych stronach:

Keyword Tool
Free keyword research tool –  Keyword.io 
Planer słów kluczowych  – najbardziej popularny, można w miarę precyzyjnie znaleźć słowa
Übersuggest
AnswerThePublic

Skorzystaj z każdej wyszukiwarki. Wpisz wyraz dla Twoich wybranych, ulubionych nisz. Otrzymasz frazy kluczowe wyszukiwania, dla których Twoja strategia wyboru niszy rynkowej, ma uzyskać oczekiwane rezultaty.

Postaraj się, aby fraza miała ok. 10.000 wyszukiwań miesięcznie, to jest w miarę dobrze, w przeciwnym razie będzie trudno uzyskać przyzwoity ruch na blogu.

Wróćmy do przykładu wybranej listy słów kluczowych z listy ruchu wyszukiwarek. To będzie teraz wyglądać tak:

1. Koszykówka -10 tys.-100 tys. – niska konkurencja
2. Dobry rodzic- 10-100 – niska konkurencja
3. Modelarstwo – 1 tys.-10 tys. – niska konkurencja

W tym momencie koszykówka wypadła najlepiej. Jeśli chciałeś napisać o swoim ulubionym koszykarzu (np. Marcin Gortat 10 tys.-100 tys. wyszukiwań miesięcznie ), jest możliwe uzyskanie dużego ruchu.  To tak na potrzeby tego posta, szybkie i łatwe metody do przeanalizowania potencjalnego ruchu. Ty prowadź swoją analizę ruchu sieciowego patrząc na różne powiązania słów kluczowych.

Strategia wyboru niszy rynkowej, a potencjalne zarabianie pieniędzy na blogu

Zdrowy rozsądek może sugerować wam, że istnieją produkty, które mają być sprzedawane do osób poszukujących każdej rzeczy w naszym przykładzie, ale czy istnieje sposób, aby mieć pewność?

Oto szybki i łatwy sposób, jak można potencjalne zarobić na swoim blogu. Idź do Google lub Yahoo i nie szukaj naszych głównych słów kluczowych, ale spójrz na ilość reklam. Im więcej reklamodawców widać wśród  sponsorowanych wyników (PPC), tym lepiej. Jeśli nie widzisz reklam dla tych słów kluczowych, to może być trudniejsze, aby zarobić, ale nie niemożliwe. Dla naszej koszykówki nie ma reklam, a jest około 10 500 000 wyników z wyszukiwań. Sponsorowane wyniki to reklamy, które pokazują na Google i Yahoo na samej górze i po prawej stronie wyników wyszukiwania.

Tak więc na naszym przykładzie, poszedłem do Yahoo i zrobił wyszukiwania dla poszczególnych słów kluczowych i spisał się liczbę reklam, które widziałam:

1. Koszykówka – 0
2. Dobry rodzic- 0
3. Modelarstwo – 0

Z naszego szybkiego testu wynika, że wszystkie trzy nisze są mało zarabiające. Czasami możesz wpisać słowo, a nie będzie żadnych wyników sponsorowanych. Ale…jeśli nie rezygnujesz, to należy zawężać obszar poszukiwań w niszy. W naszym przykładzie, strategia wyboru niszy rynkowej, jaką jest koszykówka jest zbyt szeroka. Możesz zdecydować się na wąski obszar i wybrać: ulubioną drużynę koszykówki, pisać o zabawnych momentach w tej grze, itp.

czytajwsieci.pl

Loading

Dodaj komentarz