Jakich słów nie używać w sprzedaży?

Jakich słów nie używać w sprzedaży, bo zniechęcisz klienta?

Sprzedaż bezpośrednia czy internetowa wymaga właściwego wykorzystania słów, które uruchomią pozytywną reakcje klienta. Dobry sprzedawca, prowadząc dialog z klientem, wie jakich słów nie używać w sprzedaży, aby nie zrazić do zakupu produktu czy usługi. Porady na zwiększenie sprzedaży przydadzą się każdemu. Szczególnie przydatne mogą okazać się porady dla początkujących blogerów, gdyż większość z nich zainteresowana jest tym, jak zarobić na sprzedaży internetowej. Kto prowadzi blog na wordpressie często pyta, jak zarobić na blogu. Jednym z warunków jest wiedza, jak się reklamować i dotrzeć do klienta.

Jako sprzedawca, na pewno wiesz, jak protekcjonalny ton, surowy lub zbyt swobodny język, odnosi skutek. Zachowując przyjazny ton, profesjonalny i przystępny język, klienci poczują się bezpiecznie i zaufają Ci. Warto jednak pamiętać, że taktyka marketingowa nie zawsze używa oczywistych rozwiązań, ale najbardziej odpowiednich i możliwie najskuteczniejszych. Dlatego marketing perswazyjny ma tu szczególne znaczenie i okazuje się bardzo przydatny.

Zdarza się, że nawet jeśli Twoje słowa były pełne szacunku i zachęcające do zakupu, klient odchodzi. Powód? Jedno słowo było użyte źle lub zwrot zabrzmiał jak banał.

Które ze słów oddalą Cię od klienta zamiast go przyciągnąć?

Top 10 – jakich słów nie używać w sprzedaży, aby klient nie zrezygnował?

1.Unikalne
Klienci słyszą to słowo od wielu sprzedawców i co rzeczywiście mają myśleć o tak reklamowanym produkcie. Budujesz w klientach znudzenia słowem lub wątpliwości. Wystarczy, że wyjaśnisz, co sprawia, że Twój produkt lub usługa są unikalne. W ten sposób klienci dojdą do wniosku, że oferujesz na pewno coś wyjątkowego. Korzyści sprzedają lepiej, niż słowa bez pokrycia.

2.Najlepszy
To słowo zawiera w sobie dwa aspekty. Klienci słyszą to na każdym kroku, bo każda firma, przedstawia swoje produkty lub usługi jako „najlepsze”. Tak więc, nadużywane słowo traci dla klientów wartość lub nastawiają się sceptycznie, gdy je słyszą. Tak naprawdę mają wątpliwości, czy sam postanowiłeś nazwać produkt „najlepszym”, czy rzeczywiście jest tak rewelacyjny. Klienci mogą przyjąć, że to Ty zdecydowałeś o jego statusie i kiedy dochodzą do tego wniosku, stają się podejrzliwi. Dobry sprzedawca dba o swój autorytet i poczeka na opinie klientów, którzy już sprawdzili zakupiony produkt.

3.Ekspert
Twoja firma ma duży bagaż doświadczeń, więc chcesz, aby termin „ekspert” był także z nią kojarzony. Ale, może w rzeczywistości działać całkiem odwrotnie, czyli osłabić Twoją pozycję. Ludzie będą słuchać i myśleć, „Expert?- ale od czego?”

Dobry sprzedawca produktów i wizerunku firmy, po prostu pokazuje klientom swoją rutynę. Pokaż i napisz o swoich dokonaniach w branży, aby podkreślić swoją wiedzę. Czytając, klienci ocenią Twoją pracę, wyrażą swoją opinię i przypiszą Ci nazwę „eksperta”. Wtedy to będzie prawdą.

4.Wartość
„Wartość” jest kolejnym słowem, które klienci ignorują lub są podejrzliwi, jeśli nie wiedzą czy ich oczekiwania w stosunku do zakupionego produktu, zostaną zaspokojone. Daj im powód, aby tak było. Wyjaśnij, co sprawia, że produkt jest wyjątkowy, a potem powiedz, ile będą płacić. Wtedy może to być dla klienta niska cena przewyższająca rzeczywistą wartość produktu. Decydującą rolę odgrywa język korzyści. Fakty mają mówić za siebie, a ocenę wartości pozostaw klientom po jego zakupie.

Te słowa warto wykluczyć

5.Nie (jako odmowa lub jako zakaz)
Nikt nie lubi słyszeć tego słowa. To sprawia, że czujemy się nieszczęśliwi. Tak samo czują klienci, a ich zainteresowanie produktem osłabia się. Jeśli to możliwe, musisz na prośby klientów odpowiedzieć na „tak”. Odpowiadając pozytywnie, wywołujesz interakcję, przybliżając się do realnej sprzedaży.

Klienci nie lubią, kiedy im mówisz, co mają zrobić. Kiedy im powiesz: „cena nie jest wysoka” zaczną się jej przyglądać. Słowo „nie” sprawia, że wypowiedź uważana jest za arogancką, a informacja za naciąganą. Nie dawaj klientom powodu do odejścia. Oni także wiedzą, jakich słów nie używać w sprzedaży, czasami stoją po tej samej stronie. Mają także świadomość, że każdy człowiek to indywidualność. Im cięższą pracę wykonasz nad klientem, tym więcej będzie chciał kupić od Ciebie.

6.Nie można
Dobry sprzedawca nie wie co znaczy – „nie można”. Gdy klienci przychodzą z prośbą, a Ty nie możesz spełnić tego żądania, klient Cię zostawi. Nie mów im, że nie możesz nic zrobić. Zrób wszystko, co możliwe, aby zaspokoić potrzeby klientów i dać im odrobinę komfortu. W miarę możliwości musisz im pomóc.

Co wprowadza obawy

7.Dlaczego
Wyobraź sobie, że pytasz klienta …”Dlaczego, Pan …?”. Kiedy w ten sposób zadajesz pytanie, klienci natychmiast czują się jakby musieli coś wyjaśniać lub się bronić. To sprawia, że mają do zakupu sytuację mniej niż komfortową. Nawet, jeśli chcesz poznać swoich klientów, nie buduj pytania zaczynając od słowa „dlaczego”. Jak każdy dobry sprzedawca, po prostu zapytaj, jak możesz im pomóc.

8-9.Szczerze i uczciwie
Jak słowo „nie”, tak i słowa „szczerze i uczciwie” wprowadzają do Twojej sprzedaży obawy klienta. Na zasadzie przeciwieństwa myślą, że mówisz nieszczerze lub manipulujesz nimi. Stwierdzenie szczerze mówiąc wcale nie brzmi, jak prawda. Możesz być odebrany jak osoba, która próbuje zatuszować prawdę, za chwilę masz zamiar skłamać lub chcesz powiedzieć coś nieszczerego. Grozi Ci utrata wiarygodności. Gdy będziesz zastanawiać się, jakich słów nie używać w sprzedaży, weź też pod uwagę zwroty bliskoznaczne.

10.Powinien pan (pani)
To słowo sugeruje działanie, wymuszenie, a nie wszyscy klienci lubią, gdy im coś dyktujesz. To słowo nie może kojarzyć się z poleceniem, ale dajesz do zrozumienia, że jeśli są mądrzy, pójdą za Twoją sugestią. Nie na każdego działają te same techniki. Klienci reagują na słowa świadomie lub mniej świadomie i często będą poza zasięgiem tego słowa, aby nie poczuć się zależnym.

Czy wiesz, jak sprzedać wykorzystując emocje zakupowe klienta?

Wniosek

Świadomość jakich słów nie używać w sprzedaży i jakich zwrotów nie używać w sprzedaży, jest kluczem do sukcesu. Właściwe słowa, mogą oznaczać pozyskanie klienta i dokonanie upragnionej sprzedaży. W sytuacji źle odebranej przez klienta, jego odejście i utratę potencjalnego zysku. Słowa mają dużo energii, dlatego dobry sprzedawca, unika pewnych słów w celu utrzymania zaangażowania klientów i ich zaufania.

 

czytajwsieci.pl – sukces przychodzi małymi krokami

2 komentarze do “Jakich słów nie używać w sprzedaży?

    • 22 listopada 2018 o 19:51
      Permalink

      Dziękuję Damianie, czyli praca w tym kierunku się opłaciła, a to motywcja do innych niebanalnych i wartościowych tematów.

      Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

2 × jeden =