Facebook Fan Page potrzebujesz dla tych 5 powodów

Przekonaj się jak bardzo potrzebujesz Facebook Fan Page

To Facebook  Fan Page zakładany przez właścicieli firm, stał się pierwszym obowiązkowym krokiem, aby zaistnieć w szerokim świecie biznesu. Również blogujący internauci mają w tym swój cel – zdobyć fanów do strony i uczynić ją popularną. Doskonale wiemy, że blog ma szansę zarabiać na wszystkie dostępne sposoby, gdy ilość fanów liczy się w tysiącach. Każdy prowadzący marketing sieciowy jest zainteresowany tym, jak Fan Page na Facebooku może pomóc w znalezieniu klientów, zwiększyć sprzedaż do tych, którzy już są i mieć jeszcze więcej zysku. Wystarczy, że podam Ci 5 powodów, dla których wszyscy to robią, a zrozumiesz potęgę samego Facebooka jak i Fan Page.

O co więc chodzi…

Skarbnica informacji
W Sieci istnieje wiele serwisów darmowych i płatnych, które oferują statystyki dla naszych stron. Jest i Facebook Insights, który za darmo pozwala na dokładną analizę i anonimowe informacje. To daje możliwość precyzyjnego dotarcie informacji do osób z grup docelowych i dostosowanie reklam pod odbiorców.
Dla Facebook Fan Page, to narzędzie, które pozwoli analizować bardzo dogłębnie potencjalnych klientów i wykorzystać:

  • informacje demograficzne – o wieku, płci, stylu życia, wykształceniu, statusie związku, pracy…
  • lokalizacja i język – gdzie żyją potencjalni klienci, jakim mówią językiem
  • korzystanie z Facebooka – jak często ludzie się logują do Fb i z jakiego urządzenia korzystają podczas logowania
  • działalność zakupowa – co zakupiono i jaką metodą
  • polubienie strony – w różnych kategoriach, nadaje prestiż stronie

SEO (Search Engine Optimization)
Twoja strona na Facebooku jest  także widoczna dla wyszukiwarek i może być indeksowana i pozycjonowana. Oznacza to, że można generować więcej wolnego ruchu przez wyszukiwarki. Facebook daje dostęp do ogromnej liczby potencjalnych odbiorców i w tym pomoże Ci także Google. Wyszukiwarka także wysyła dużo ruchu zwiększając zasięg odbiorców informacji i reklamy.

Co musisz wiedzieć o tworzeniu strony fanów na Facebooku

O stronie 
Podaj szczegóły na stronie Informacje. Użytkownicy klikają tę stronę różnych powodów. Poszukują adresu, jeśli jesteś sklepem, mogą chcieć poczytać o Tobie w innych serwisach. Dołącz linki dla zainteresowanych użytkowników, aby rozbić tekst i przyciągnąć wzrok.

Za kulisami
Daj zwolennikom ekskluzywne treści. Użyj swojej strony na Facebooku, aby pokazać, co dzieje się za kurtyną Twojej marki. Opublikuj zdjęcia przedstawiające Ciebie i Twój zespół. Twoja społeczność poczuje się bardziej związana z Tobą, co jest dokładnie tym, czego chcesz w mediach społecznościowych.

Wybierz odpowiedni typ strony
Istnieje kilka typów stron na Facebooku, np: firma lokalna, organizacja, instytucja, marka, produkt, strona… Jeśli którykolwiek z typów jest mocno zbliżony do Twojego, wybierz tę opcję.

Dyskusje 
Utrzymuj rozmowę, Facebook polega na interakcji. Niektóre platformy społecznościowe są bardziej pasywne, Facebook wymaga zaangażowania społecznego. Doskonałym sposobem na zwiększenie liczby dyskusji na stronie fanów na Facebooku jest przeniesienie rozmowy z bloga na Facebooka. Chociaż jest to kontrowersyjny ruch, zyskuje na popularności.
Możesz nie chcieć usuwać sekcji komentarzy ze swojego bloga, ale możesz prowadzić rozmowy na swojej stronie. Na Facebooku stwórz status na temat rozmowy. Na końcu swojego bloga umieść silne wezwanie do działania, aby kontynuować rozmowę na Facebooku. Połącz go z bezpośrednim linkiem do postu na Facebooku. Zobaczysz aktywną społeczność, która komentuje każdy artykuł.

Wydarzenia
Powiadom swoją społeczność o nadchodzących wydarzeniach. Planujesz konferencje, seminaria, warsztaty lub spotkania… strona z fanami to miejsce do zapraszania znajomych, komentowania i publikowania zdjęć po wydarzeniu.

Aplikacje
Zwiększ zaangażowanie dzięki aplikacjom. Aplikacje mogą zwiększyć interakcję na stronie fanów Facebooka. Możesz używać aplikacji do rozwijania listy mailingowej lub udostępniaj swoje kanały na innych platformach

Hashtagi 
#hashtags są ważne dla strategii na Facebooku. Mogą być używane do konwersacji, zwiększyć widoczność dla osób, które wyszukują termin na Facebooku. Używaj ich na końcu postu. Irytujące jest nawigowanie po hashtagu w środku zdania.

Facebook fan page reklamą dla rozwoju biznesu

Reklama – rynek globalny
Istnieje ponad 600 milionów zarejestrowanych użytkowników na Facebooku i prawie połowa z nich loguje się do serwisu codziennie. To o wiele większy zasięg niż jakikolwiek inny rodzaj reklamy może osiągnąć. Facebook Fan Page jest jedynym takim narzędziem o tak dużym rozmiarze.

Oddziaływanie
Facebooku Fan Page umożliwia swoim użytkownikom i potencjalnym klientom bezpośrednią interakcję. Mogą zadawać pytania, dodawać komentarze, jeśli na to pozwalają ustawienia. To sprawia, że wszyscy czują się bardziej „zżyci” z Tobą i wzrasta zaufanie. Umacnianie relacji będzie skutkować wzrostem przychodów, jeżeli zajmujesz się marketingiem.

Możliwości
Można utworzyć stronę sklepu na Facebooku, dając ludziom możliwość kupna produktu lub przyłączenia się do newslettera. Jeżeli zostaniesz zauważony z łatwością skierujesz klientów na inne strony, gdzie masz większą kontrolę nad całym procesem.
Poza biznesowymi korzyściami Facebook Fan Page, może stać się sposobem na utrzymywanie kontaktu z przyjaciółmi, rodziną oraz potencjalnymi klientami.

Dowiedz się: Kiedy strona fanpage będzie atrakcyjna dla fanów

Na koniec

Właściciele zakładanych stron mają na uwadze korzyści, które trudniej osiągnąć na wysokim poziomie, bez wsparcia mediów społecznościowych. Wszystko ma jednak swoje dobre i złe strony a to dotyczy także  Facebook Fan Page. O tych niedogodnościach w innym poście.

 

czytajwsieci.pl – idąc do przodu rozglądaj się po bokach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

6 + dziesięć =